Aktualizace 31. 8. 2024, první vydání článku 10. 11. 2021
Jestliže hledáte do svého bytu nájemce, neobejdete se bez správně sepsaného inzerátu. Pokud nebude inzerát napsaný správně a efektivně, může zbytečně prodloužit čekání na správného nájemníka. Co všechno by měl inzerát obsahovat?
Projděte si obsah článku
ToggleOBECNÉ RADY PŘI PSANÍ INZERCE NA NEMOVITOST ČI PRONÁJEM
Inzerce bytu k pronájmu není jen obyčejnou dokumentací, ale měla by být poutavou reklamou, která zájemce přesvědčí k osobnímu kontaktu. Pronájemce by měl v inzerátu zmínit vše, co může potencionálního nájemníka zajímat.
Kdo je mým cílovým nájemníkem?
Inzerát má své pevně stanovené náležitosti, ale veškeré tyto faktické informace můžete podat různým způsobem podle toho, na koho cílíte.
- Hledáte mladou rodinu s dětmi? Upozorněte na hřiště v okolí a možnosti rodinného vyžití. Hodit se budou i informace o škole či školce.
- Hledáte mladý pár nebo singles? Zdůrazněte především blízkost MHD, vzdálenost do centra a informace o vybavenosti bytu.
- Hledáte studenty? Ty bude zajímat především vybavení, typy pokojů, blízkost MHD nebo Wi-Fi.
- Hledáte zahraniční nájemníky? Zmiňte blízkost mezinárodních škol, dostupnost služeb v cizích jazycích, a také možnosti kulturního a společenského vyžití, které jim pomohou snadno se integrovat do místní komunity
INZERÁT PIŠTE SYSTÉMEM OBRÁCENÉ PYRAMIDY
Systém obrácené pyramidy znamená, že začínáte psát od základních informací a pomalu se dostáváte k podrobnostem, které mohou být pro uchazeče rozhodující. Napsané informace musí být samozřejmě pravdivé a nezapomeňte, že se nevyplatí zamlčovat důležitá fakta.
1. Začněte titulkem
Věděli jste, že titulek je to, co zaujme na první pohled? Realitní servery jsou plné plytkých názvů typu: 2+kk byt k pronájmu, 55 m². Zkuste se nad titulkem zamyslet a přizpůsobit jej svojí cílovce. Vypíchněte největší přednosti bytu a ty zapracujte do titulku. Příklad:
- Pronajmu byt 2+kk s výhledem do parku.
- Pronajmu luxusně vybavený byt 2+kk.
- Pronajmu byt 2+kk s velkou terasou.
2. Základní informace
Do základních informací patří ty nejběžnější, které zajímají každého potencionálního zájemce:
- kde se byt nachází, tedy název ulice,
- dispozice a výměra bytu,
- zda má byt balkon, terasu či lodžii (i zde uveďte jejich výměru),
- v jakém patře se byt nachází, kolik pater dům má a zda se jedná o dům panelový či cihlový,
- zda je k dispozici výtah,
- cena, která by měla být rozepsaná na částku za pronájem a částku za zálohy,
- stav bytu (například zda je před nebo po rekonstrukci a jak rozsáhlá rekonstrukce byla).
3. Doplňující informace
Do doplňujících informací patří již ty podrobnější, které určují, zda se zájemce rozhodne pro osobní prohlídku. Patří sem:
- podrobnější popis místností a jednotlivé rozlohy místností,
- úložné prostory (vestavěné skříně, sklep, půda),
- parkovací místo nebo garáž,
- orientace pokojů vůči světovým stranám,
- zdůrazněte, pokud máte z oken krásný výhled a co z nich nájemník uvidí,
- vybavení bytu: je byt vybavený nebo si jej bude muset nájemník vybavit sám? Je součástí kuchyňská linka a pračka? Je v koupelně vana nebo sprchový kout?,
- způsob vytápění a další informace technického charakteru (internet, bojler, kabelová televize),
- informace o koupelně a WC,
- materiály podlah,
- energetický štítek nemovitosti.
4. Občanská vybavenost
V inzerci reality, tedy bytu, by neměl chybět ani popis okolí. I ten je pro nájemce důležitý. Zamyslete se proto nad tím, co se v dané lokalitě nachází a co by mohlo být pro vašeho cílového nájemníka důležité. Obecně můžete uvést informace týkající se hromadné a mimoměstské dopravy, vzdálenosti na zastávky, obchody, pošta, možnosti parkování.
Nezapomeňte také na další důležitá specifika, která vypíchněte podle nájemníka, kterého hledáte. Rodiny budou zajímat školy, školky, hřiště a parky. Mladé páry nebo singles restaurace, fitness centra, nákupní centra. Pro studenty bude důležitá blízkost hromadné dopravy a kulturní vyžití. Senioři ocení parky, turistické a pěší stezky, lékárnu či nemocnici.
Pokud si s tvorbou inzerátu nejste jistí, obraťte se na nás. V oblasti realit máme dlouholeté zkušenosti a víme, co nájemníky skutečně zajímá.
5. Ekonomické a technologické přednosti bytu
V souvislosti s vysokými cenami energií se zájemci o pronájem bytu často zajímají o to, s jakými měsíčními náklady je byt spojený. Pochopitelně platí, že čím úspornější byt je, tím je vyšší pravděpodobnost úspěšného pronájmu. Pokud je tedy váš byt například zateplený, je v něm LED osvětlení nebo je vybavený úspornými spotřebiči, neváhejte tuto informaci v inzerátu zdůraznit. Stejně tak vypíchněte informace o případných technologických vychytávkách, jako jsou například chytré termostaty, chytrá domácnost nebo bezpečnostní systémy.
7 000 Kč za doporučení majitele
Víte o někom, kdo pronajímá byt, nebo vlastní investiční nemovitost, rád by se zbavil starostí a získal jistotu?
Doporučte nám jej a odměníme vás 7 000 kč za každý byt, který se díky vám dostane do našeho portfolia.
SPRÁVNĚ NASTAVENÁ CENA JE ZÁKLADEM ÚSPĚŠNÉHO INZERÁTU
Jedním z nejdůležitějších kroků při zveřejňování inzerátu je správné stanovení ceny. Kvůli příliš nízké částce za pronájem můžete přijít o nemalé peníze, příliš vysoký nájem zase může odradit zájemce.
Při stanovování optimální částky je vhodné udělat průzkum trhu, například prostřednictvím porovnání podobných inzerátů na realitních serverech. Ideální však je částku konzultovat se zkušeným realitním makléřem nebo odborným odhadcem, který vezme v potaz veškerá specifika bytu.
FOTOGRAFIE MOHOU VÁŠ INZERÁT KATAPULTOVAT MEZI ŠPIČKU
Součástí inzerátu musí být fotografie. Abyste svoji nabídku odlišili od stovek ostatních, je potřeba si s fotografiemi vyhrát. Mnohem lépe budou vypadat ostré a světlé fotografie než rozmazané obrázky focené na nekvalitní telefon.
Obrazová dokumentace bytu udělá s inzerátem hodně. Je důležité byt upravit tak, aby si nájemník dokázal představit, že v něm bude žít. Pokoje by měly působit ne příliš osobně, ale ani chladně. Inspiraci čerpejte z hotelových pokojů.
Jak na správné focení?
Před focením vymalujte, ukliďte, opravte nedostatky, jejichž renovací neztratíte mnoho času. Můžete vyměnit lustry, pověsit čisté záclony, do postele naaranžovat dekorativní polštářky, přes sedačku přehodit deku, na jídelní stůl postavit květinu ve váze a na konferenční stolek položit několik knih.
Vždy foťte za denního světla a mějte rozsvíceno. Byt bude vypadat světlejší a atraktivnější. Na focení použijte kvalitní fotoaparát.
Chyby při focení nemovitosti
Základní chybou je, že nemáte v bytě uklizeno. Zájemce může odradit i spousta osobních předmětů. Z poliček odstraňte fotografie a suvenýry z cest. Koupelna by měla být bez kosmetických přípravků. Nechat zde můžete jen několik pečlivě složených ručníků. Nikdy nefoťte v noci nebo při zhoršených světelných podmínkách.
Věděli jste, že profesionální přípravou a focením nemovitosti se zabývá tzv. homestagger? I takovou službu vám dokážeme zprostředkovat.
Přiložte půdorys
Na fotografiích by se měly objevit všechny pokoje bytu, můžete vyfotit i dveře z chodby do bytu a vchodové dveře do bytového domu. Součástí fotogalerie by měl být i půdorys. Pokud jej nemáte, můžete si jej snadno vytvořit ve volně dostupných programech. Stačí si pokoje přeměřit a do půdorysu zaznačit jednotlivé místnosti s rozlohou, dveřmi a okny. Díky půdorysu nájemci nejlépe ukážete dispozici bytu.
Zaujměte videem nebo virtuální prohlídkou
Zejména ve velkých městech Česka mohou mnohdy zájemci o bydlení vybírat z desítek nabídek na pronájem bytu od majitele. Co tedy udělat pro to, aby váš inzerát vynikl nad ostatními? Jednou z možností, jak inzerát povýšit na novou úroveň, je videoprohlídka, která zájemcům umožní vidět prostory tak, jako by se po bytě sami pohybovali. Pravděpodobnost úspěšného pronájmu zvyšuje také virtuální prohlídka, která navíc šetří čas tím, že snižuje počet neúspěšných prohlídek a pomáhá kupujícím s rozhodováním.
JAK BY MĚLA VYPADAT JEDNODUCHÁ STRUKTURA INZERÁTU?
Při psaní inzerátu se můžete inspirovat na nejrůznějších realitních serverech. Nezapomeňte ovšem celý inzerát psát tak, aby cílil na konkrétní skupinu nájemníků. Jednoduchá struktura inzerátu může vypadat takto:
- nadpis,
- základní informace,
- podrobnější popis bytu a jeho výhody,
- popis okolí,
- kontakt na vás.
JAK INZERÁTEM ZAUJMOUT I ZAHRANIČNÍ NÁJEMNÍKY?
V některých městech není rozhodně na škodu, cílit nejen na české zájemce o pronájem bytu, ale také na ty zahraniční. Například v Praze podle údajů z roku 2024 žije zhruba 345 tisíc cizinců.
Pokud máte zájem oslovit i cizince, v první řadě nepodceňte překlad inzerátu do cizího jazyka. Samozřejmě se nabízí přeložit inzerát pomocí překladačů, jako je Google Překladač nebo DeepL, myslete ale na to, že strojový překlad nemusí působit důvěryhodně, takže je vždy lepší, nechat inzerát zkontrolovat někým, kdo daný jazyk ovládá.
Cizincům můžete přizpůsobit také obsah inzerátu. Zajímat je může například blízkost letišť nebo dostupnost mezinárodních škol apod.
NELAMTE SI HLAVU S INZERÁTEM A HLEDÁNÍM NÁJEMNÍKA A ZÍSKEJTE JISTOTU NÁJEMNÉHO
Jestliže nechcete ztrácet čas s formulováním inzerátu, focením, telefonáty a osobními schůzkami s uchazeči, svěřte svůj byt pod náš patronát. My si byt pronajmeme a najdeme do něj nejvhodnějšího podnájemníka. Ve Stálém nájmu vám připravíme dokonalou prezentaci nemovitosti, vybereme nájemníka a postaráme se o všechno, co se s pronájmem pojí. Navíc vám garantujeme pravidelný nájem, a to i v případě, že je byt prázdný nebo nám podnájemník nezaplatí.
Ve stručnosti
Při hledání nájemce je správně napsaný inzerát klíčový, protože může výrazně ovlivnit délku čekání na ideálního zájemce. Inzerát by měl obsahovat všechny relevantní informace a být přizpůsoben cílové skupině nájemníků. Co byste měli do inzerátu zahrnout, aby zaujal?